Autorespondery – nowoczesne narzędzia starego, dobrego e-mail marketingu
E-mail należy do pierwszych usług internetowych. Do tego jest to usługa prosta. Mimo to, a może właśnie dlatego. wyjątkowo mocno się trzyma i mimo wielu nowinek e-mail nadal pozostaje liczącym się narzędziem marketingu online.
E-mail marketing. Mało minusów, dużo plusów
Każdy tego używa
Największą zaletą poczty elektronicznej jest (wynikająca z jej prostoty) powszechność i… codzienność – olbrzymia większość internautów korzysta z poczty e-mail, i robi to bardzo często – codziennie, kilka razy na dzień.
Koszt dotarcia jest niższy
Statystycznie rzecz biorąc koszt dotarcia do odbiorcy (klienta) za pomocą e-maili/newsletterrów jest niższy niż w przypadku innych form reklamy i promocji. Oczywiście to statystka, bo koszt kosztem, ale trzeba pamiętać co na ten koszt może przeciętnie wpływać.
Jeżeli weźmiemy pod uwagę, że jeszcze niedawno na porządku dziennym było spamowanie, albo operowanie na bazach niewiadomego źródła, jest jasne, że koszt dotarcia mógł być niski, ale równie niskie mogły być efekty takich “działań”.
Mimo wszystko, prowadząc działania e-mail marketingowe w sposób legalny i fair wydamy znacznie mnie niż na inne media.
E-mail marketing umożliwia targetowanie przekazu
Jak cała dziedzina reklamy online, również reklama e-mailowa umożliwia łatwe kierowanie kampanii do właściwych grup odbiorców. Nasze bazy możemy dzielić pod kątem: płci, wieku, zainteresowań, lokalizacji, itd.
Testy A/B
Przygotowując nasze kampanie e-mail możemy (i powinniśmy) testować je na mniejszych próbkach zanim dokonamy wysyłki do szerokiej grupy adresów z bazy. Próbki te służą ocenie, czy lepiej “zadziała” przekaz A, czy może B. Ciężko w to uwierzyć, ale testy A/B kończą się najczęściej zaskakującymi wynikami dla testującego – czasem trudno zrozumieć, że nasi klienci wolą akurat ten przekaz, ale tak jest. To samo w sobie jest najlepszym dowodem, że testy A/B powinny być przeprowadzane.
Jak prowadzić dobre kampanie e-mailowe
Mimo licznych zalet e-mail marketingu, nie jest to dziedzina, która jest prosta i dzieje się sama. Skuteczne działania tego typu wymagają nieco wiedzy, doświadczenia, a przede wszystkim narzędzi. Wiedza i doświadczenie przychodzą z czasem i nie zawsze wymagają wydatku gotówki, wartościową walutą bywa tu też czas i błędy.
Jeśli chodzi o narzędzia, to sprawa jest prosta, wiodące obecnie autorespondery zapewniają bezproblemową obsługę wcześniej niedostępnych funkcji. Wiele dobrego można też powiedzieć o ich intuicyjności, pomocy i innych cechach. Wszystko to dostępne jest w dosyć przystępnej cenie, która bardzo szybko zwraca się osobom, które zamierzają prowadzić poważne działania e-mail marketingowe, niekoniecznie nawet w jakiejś wielkiej skali.
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!